
In de al lopende aanbesteding van nieuwe intercity’s die vanaf dienstregeling 2021 onder meer moeten kunnen rijden over zowel het conventionele spoor (HRN) als de HSL is een volgende stap gezet. De geselecteerde leveranciers zijn vandaag gevraagd te komen met offertes voor de nieuwe treinen die voorlopig worden aangeduid als de ICNG (Intercity Nieuwe Generatie).
- Details
-
Category: Intercity
-
Published: Tuesday, 21 April 2015 10:27
-
Written by D66
De provincie Gelderland heeft maandag haar coalitieakkoord gepresenteerd. In dit akkoord van VVD, CDA, D66 en PvdA staan de plannen voor de komende vier jaar. Hoofdpunten zijn ambities als versterking van de economie, levendige steden, leefbaar platteland, een weerbare samenleving en meer duurzame energie.
- Details
-
Category: Intercity
-
Published: Tuesday, 24 February 2015 16:59
-
Written by Wilco Bos
"Harderwijk verdient een intercitystation”, aldus Peter Kerris, lijsttrekker van PvdA Gelderland, “niet alleen op basis van het aantal instappers, maar ook omdat Harderwijk belangrijk is voor de economie op de Noord-West Veluwe”. Om dit kracht bij te zetten zal Peter Kerris samen met PvdA Tweede Kamerlid Duco Hoogland en oud-wethouder en kandidaat statenlid Laurens de Kleine symbolisch een bord “Intercitystation” plaatsen bij station Harderwijk. Dit zal plaatsvinden op vrijdag 27 februari om 12:15u.
- Details
-
Category: Intercity
-
Published: Friday, 05 June 2015 07:40
-
Written by Redactie
Tijdens de opening van verkeersleidingspost Utrecht werd spelenderwijs duidelijk gemaakt dat een Intercity of extra halteringen bij Harderwijk, niet haalbaar is. De focus ligt bij sterk spoornetwerk rond Utrecht en met de komst van de Hanzelijn zijn er geen 'overbodige' investeringen nodig voor de lijn Wezep-Zwolle-Amersfoort. Ondanks de intensieve lobby door Harderwijkse politici kan een Intercity alleen stoppen als er meer rails komt op de Veluwelijn en deze oplossing kost tenministe 200 miljoen.
- Details
-
Category: Intercity
-
Published: Tuesday, 24 March 2015 10:59
-
Written by Redactie
De staatssecretaris van infrastructuur en milieu heeft vorige week donderdag, in een brief aan de tweede-kamer, laten weten dat zij geen afspraken maakt met NS voor extra Intercity-stops in Harderwijk. De NS als belangrijkste vervoerder van Nederland, kijkt naar reizigersrendement. Zij worden afgerekend op kwaliteit van het vervoer. Hoge boetes worden opgelegd wanneer het aantal vertragingen toeneemt. Je moet met een uniek concept komen om deze commerciële partij te overtuigen van jouw toegevoegde waarde, voor een aanzienlijk deel van hun klanten. Het huidige verhaal van de Stad Harderwijk is niet overtuigend voor de NS. Maar voor politiek Harderwijk is de race nog nietafgelopen.
- Details
-
Category: Intercity
-
Published: Friday, 14 November 2014 11:49
-
Written by Redactie
NS hanteert voor een Intercitystop een aantal criteria;
- omvang van het aantal in- en uitstapper's
- verhouding tussen doorgaand vervoer ( bijv. IC Zwolle-Utrecht) en het aantal in- en uitstappers.
.